Ajokausi 2011 on sitten "korkattu". Suzuki on haettu talvisäilöstä, pölyisenä mutta muuten täydessä timmissä. Ja ensimmäiset kilometritkin on ajettu. On se vaan taas melkoinen tunne, kun pääsee eroo siitä nelipyöräisestä peltikopperosta. Tosin säät eivät vielä välttämättä suosi pelkkää prätkällä kulkemista, mutta nyt on jo vaihtoehto peltikopperolle olemassa.
Yksi asia mitä tämä ajokausi tuo tullessaan on semi-empiirinen tutkimus uuden 95E10 bensiinin kulutuksesta prätkässä. Viime kausi ajeltiin vielä vanhalla 95E:llä, ja tämä kausi tankkiin tuupataan tätä uutta "etanolibensaa" 95E10 laatua. Ja koska viime kauden kulutus on aikalailla selvillä, siis laskennallinen sellainen, pystyy kauden lopulla vetämään yhteenvedon näiden bensalaatujen eroista. Sinänsä tälläinen kesän ajelu yhdellä bensalaadulla ei vielä anna kovinkaan paljon tieteellisistä arvoa tälle tutkimukselle, olosuhteet muuttuvat ja kaikkee, kun verrataan viime kesään. Mutta mielestäni se antaa maalaisjärjellisen selityksen näiden bensalaatujen 95E ja 95E10 eroista kulutuksen suhteen. Niin kauden 2010 kulustus Suzuki Intruder M800 moottoripyörällä oli sekalaisessa ajossa; välillä kaksi päällä välillä yksin; välillä moottoritietä välillä maantietä ja välillä kaupunkiajoa; välillä satulalaukuilla välillä ilman, 4,66 l/100km. Tämä siis koko kauden keskikulutus. Ajokauden lopussa on tarkemman analyysin paikka
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki tämän blogin kommenti tarkastetaan ennen niiden julkaisemista. Epäasialliset, herjaavat, rasistiset tms. kommentit tullaan poistamaan.